ZADAJ PYTANIE
tel.: 75 646 02 22
jagniatkow@jagniatkow.org.pl
KLUB MALUCHA "JELONKI"

KLUB MALUCHA “JELONKI”

 
Klub Malucha "Jelonki" swoje powstanie zawdzięcza środkom unijnym, w wyniku realizacji przez Fundacje Jagniątków projektu pt “Niesforne Jelonki” sieć alternatywnych form opieki dla dzieci do lat 3. Od czerwca 2018 r. opiekę w klubie malucha otrzymało 22 dzieci. Na co dzień grupa liczy 15 dzieci. Trzy nasze panie opiekunki wkładają dużo serca i życzliwości, aby pomóc maluszkom w tym najtrudniejszym czasie stawiania pierwszych samodzielnych kroków na drodze edukacji. Panie opiekunki Paulina, Aleksandra i Justyna to osoby wrażliwe i otwarte. Każde dziecko otrzymuje tyle uwagi i ciepła ile potrzebuje, aby oswoić się i poczuć dobrze wśród rówieśników.
 
PLAN PRACY KLUBU MALUCHA ,,JELONKI”
 
1. Tygodniowy plan zajęć zorganizowanych w Klubie Malucha:
 
Poniedziałek: Gimnastyka buzi i języka- zajęcia z elementami logopedii mające na celu usprawnienie aparatu mowy u dzieci, naukę prawidłowego oddychania oraz prawidłowej wymowy głosek. Przykładowe ćwiczenia: wyścigi piórek i piłeczek do tenisa stołowego- dzieci dmuchając przez słomkę przesuwają przedmioty; koniki- dzieci wydają odgłosy podobne do stukania kopyt konia; nauka wyraźnej wymowy ,,R”- dzieci coraz szybciej wymawiają ciąg głosek ,,T-D-N’’, ma to na celu wprowadzenie języka w drgania podobne do tych powstających podczas wymowy ,,R”.
 
Wtorek: Dzień nauki higieny- zajęcia mające na celu naukę i utrwalanie nawyków higienicznych, np. korzystanie z nocnika i toalety z nakładką, mycie zębów, mycie rąk i twarzy, samodzielne ubieranie się.
 
Środa: Gimnastyka ogólnorozwojowa- zabawy mające na celu usprawnienie dużej motoryki i zachowanie dobrej kondycji fizycznej, np.: zabawy z kształtkami rehabilitacyjnymi, szarfami, woreczkami, chustkami, chustą Klanzy, piłkami. Przy okazji dzieci uczą się rozpoznawać i nazywać kolory, kształty, części ciała.
 
Czwartek: Zajęcia plastyczne- zajęcia z zakresu malowania farbami, kredkami, lepienie z plasteliny i masy solnej, pomoc przy tworzeniu wystroju sali, wydzieranki i wyklejanki, pieczątki, tworzenie plansz (np. jesienny ogród skonstruowany z darów jesieni), itp.
 
Piątek: zajęcia taneczne- zajęcia z elementami rytmiki, tańce z rekwizytami, nauka piosenek (w tym okolicznościowych, związanych ze świętami i wydarzeniami z życia).
 
2. Przyjęcia urodzinowe- w Klubie organizowane są poczęstunki z okazji urodzin dzieci, wspólne zabawy.
3. Upominki- w Klubie przez dzieci przygotowywane są upominki z okazji świąt takich jak dzień Dziecka, Mamy, Taty, Dziadka, Babci, Świąt Bożego Narodzenia, Wielkanocy.
4. Obchody pierwszych dni pór roku- przygotowanie tematycznego wystroju sali, wiosennego ogródka (dzieci przynoszą młode rośliny i pielęgnują je), plansza ,,Ogródek z darami jesieni”, tematyczne prace plastyczne.
5. Elementy zabaw fundamentalnych- w programie zawarte są elementy zabaw fundamentalnych wspomagających rozwój dzieci i doświadczanie przez nie świata wszystkimi zmysłami.
6. Wyrażanie emocji i nazywanie ich, kultura osobista- dzieci uczą się alternatywnych form wyrażania emocji (także negatywnych), nazywają je oraz uczą się odpowiedzialności za swoje zachowanie.
7. Nauka samodzielnego jedzenia i picia- dzieci uczą się samodzielnego korzystania ze sztućców i kubków, dbają o porządek wokół siebie.
8. Dbanie o porządek- dzieci uczą się zachowywać porządek w miejscu zabawy, starsze dzieci pełnią dyżury podczas posiłków, pomagają w rozdawaniu kubków z napojami.
9. Konstrukcje z klocków- zabawy te mają na celu rozwijanie wyobraźni przestrzennej, poznawanie kształtów i kolorów.
10. Czytanie książek- codziennie po obiedzie dzieciom czytane są bajki, ma to na celu wyciszenie się przed leżakowaniem.
11. Leżakowanie- jest to dla dzieci czas na regenerację i odpoczynek przed dalszymi zabawami.
12. Chodzenie w parach, zabawy w kółku- dzieci uczą się chodzić w szyku parami trzymając się za ręce, bawią się w kółku- sprzyja to integracji dzieci i poczuciu wspólnoty.
13. Zachowanie na jezdni- nauka zachowania się na ulicy, nauka rozróżniania świateł sygnalizacyjnych, zachowania na przejściu dla pieszych (piosenka ,,Uliczne sygnały”).
14. Dzieci uczą się zachowywać kulturę i czystość podczas posiłków, uczą się używać słów,, proszę’’, ,,dziękuję’’, ,,przepraszam’’ w odpowiedniej sytuacji. Mówią ,,dzień dobry” i ,,do widzenia”, witają się z kolegami. Dzieci uczą się odpowiedzialności za powierzone zadania oraz swoje czyny.
15. Konsultacje z rodzicami- dzielenie się wskazówkami i spostrzeżeniami opiekunek z rodzicami dzieci, wparcie w rozwoju i opiece nad dziećmi.

 

Partnerzy
Fundacja Jagniątków 2015
strony internetowe Wałbrzych HM sp. z o.o. www.hm.pl | hosting www.hostedby.pl